Zápis ze zahajovacího dne společného jednání

Z á p i s

ze zahajovacího dne společného jednání účastníků Dohodovacího řízení o hodnotách bodů a výši úhrad zdravotní péče hrazené z veřejného zdravotního pojištění pro 2. pololetí 2005

 

Datum konání: 20. 1. 2005

Místo konání: KP pro hl.m. Prahu, Na Perštýně 6, Praha 1

 

Jednání bylo zahájeno v 9.30 hodin

 

Přítomni:

dle prezenční listiny (příloha č. 1 zápisu)

 

Jednání Dohodovacího řízení (dále jen DŘ) o hodnotách bodů a výši úhrad zdravotní péče hrazené z veřejného zdravotního pojištění pro 2. pololetí 2005 z titulu svolavatele zahájil a řídil MUDr. Jiří Bek, ředitel České národní zdravotní pojišťovny.

Konstatoval, že k okamžiku zahájení bylo přítomno:

9 zástupců zdravotních pojišťoven, tj. 100 %

a

9 zástupců poskytovatelů zdravotní péče, tj. 100 %.

 

V souladu s článkem 3. odst.2 Jednacího řádu DŘ se jednání zároveň účastnili poradci jednotlivých účastníků, bylo přítomno celkem

6 poradců zdravotních pojišťoven

14 poradců skupin poskytovatelů zdravotní péče.

 

MUDr.J. Bek přivítal jako hosta MUDr. D.Ratha a požádal přítomné, v souladu s článkem 3. odst.3 Jednacího řádu DŘ, o hlasování o možnosti účasti prezidenta ČLK při jednání jako hosta.

 

Hlasování – účast hosta:

Zdravotní pojišťovny pro 7 proti 0 zdrželo se 2

Poskytovatelé pro 6 proti 0 zdrželo se 3

 

Účast MUDr.Ratha v roli hosta byla schválena.

 

 

Předsedající seznámil přítomné s návrhem programu jednání:

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Návrh programu :

1.       Schválení programu Dohodovacího řízení.

2.       Ustavení ověřovatelů zápisu.

3.       Informace o počtu účastníků, případně ověření jejich mandátů mandátovou komisí, zpráva mandátové komise.

4.       Potvrzení zástupců a koordinátorů skupin poskytovatelů a zástupců zdravotních pojišťoven (viz příloha).

5.       Schválení harmonogramu jednání DŘ a činností s dohodovacím řízením souvisejících dle čl. 4 odst. 3 jednacího řádu.

6.       Stanovení termínů a prvních míst jednání přípravné fáze Dohodovacího řízení.

 

Ad 1 Schválení programu jednání

 

Do programu byl doplněn další bod jednání – bod 7, navržený MUDr.Tautermannem:

 

7. Projednání struktury dat předávaných zdravotními pojišťovnami analytické komisi.

 

Hlasování – o přidání bodu č. 7 do programu jednání:

Zdravotní pojišťovny pro 9 proti 0 zdrželo se 0

Poskytovatelé pro 9 proti 0 zdrželo se 0

 

Bod byl zařazen do programu.

 

Hlasování – o programu jednání:

Zdravotní pojišťovny pro 9 proti 0 zdrželo se 0

Poskytovatelé pro 9 proti 0 zdrželo se 0

 

Program byl schválen.

Ad 2 Ustavení ověřovatelů zápisu

 

Navržení ověřovatelé zápisu

Za zdravotní pojišťovny: JUDr. Šulcová

Za poskytovatele zdravotní péče: MUDr.Tautermann

 

Hlasování – ověřovatelé zápisu:

Zdravotní pojišťovny pro 9 proti 0 zdrželo se 0

Poskytovatelé pro 9 proti 0 zdrželo se 0

 

Ověřovatelé zápisu byli schváleni dle návrhu.

 

Ad 3 Informace o počtu účastníků, případně ověření jejich mandátů mandátovou komisí, zpráva mandátové komise.

 

Předsedkyně mandátové komise podala zprávu z jednání mandátové komise dne 11.1.2005, která je přílohou zápisu. Dále konstatovala, že zahajovací jednání účastníků Dohodovacího řízení o hodnotách bodu a výši úhrad zdravotní péče hrazené z veřejného zdravotního pojištění pro 2. pololetí 2005 je usnášení schopné.

 

Mandátová komise zhodnotila evidenci účastníků DŘ a přehled jejich zařazení. Konstatovala, že do evidence nebyl ke dni zahájení DŘ zařazen žádný nový účastník.

 

Ke změně váhy hlasu (viz aktualizovaná tabulka Evidence účastníků verze XXIII.) došlo v uvedeném období u:

Sdružení ambulantních dermatolvenerologů

Sdružení ambulantních specialistů

Česká katolická charita

Účastníci jednání vzali zprávu mandátové komise na vědomí s tím, že takto aktualizované váhy hlasů budou použity při jednáních přípravné fáze podle čl.2, odst. 4. b) 1.

 

Po zprávě mandátové komise se chtěl vyjádřit MUDr.Rath, s ohledem na jeho postavení jako hosta DŘ bylo hlasováno o této možnosti.

 

Hlasování – možnost vyjádření hosta MUDr.Ratha:

Zdravotní pojišťovny pro 2 proti 0 zdrželo se 7

Poskytovatelé pro 4 proti 0 zdrželo se 5

 

Dohodovací řízení nesouhlasilo s vystoupením hosta ke zprávě mandátové komise .

 

 

Ad 4 Potvrzení zástupců a koordinátorů skupin poskytovatelů a zástupců zdravotních pojišťoven

 

Seznam zástupců a koordinátorů poskytovatelů a zástupců zdravotních pojišťoven

(podle podaných informací jsou zástupci jednotlivých skupin poskytovatelů současně i koordinátory)

 

Skupina poskytovatelů

Zástupce (koordinátor)

e-mail

1

ústavní péče

Ing. Jaroslava Kunová

ancr@vfn.cz

2

praktických lékařů a praktických lékařů pro děti a dorost

MUDr. Pavel Neugebauer

centrum@detskylekar.cz

3

ambulantní stomatologická péče

MUDr. Jiří Pekárek

pekarek@dent.cz

4

 

mimoústavní ambulantní specializované péče a vysokoškoláků – nelékařů

klinických psychologů a klinických logopedů

MUDr. Pavel Tautermann

 

sslzpcr@mbox.vol.cz

 

5

domácí zdravotní péče

Bc. Ludmila Kondelíková

ncdpcr@iol.cz

6

mimoústavní laboratorní a radiodiagnostické péče

RNDr. Miloš Pollak

laborex@iol.cz

7

ZZS, DRNR, LSPP

MUDr. Josef Mucha

mucha@zzsbrno.cz

8

lázeňské péče

MVDr. Antonín Plachý

plachy@royalspa.cz

9

Fyzioterapie – nelékařských profesí

Jitka Hofmanová

unify-cr@unify-cr.cz

 

 

Zdravotní pojišťovny

 

Ředitelé

 

111

Všeobecná zdravotní pojišťovna

Ing. Jiřina Musílková

jirina.musilkova@vzp.cz

201

Vojenská zdravotní pojišťovna

Ing. František Beránek

fberanek@vozp.cz

205

Hutnická zaměstnanecká pojišťovna

Ing. Zdeněk Vrožina, MBA

vrozina@hzp.cz

207

Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví

Ing. Ladislav Friedrich, CSc.

sekretar.gr@ozp.cz

209

Zaměstnanecká pojišťovna Škoda

Ing. Darina Ulmanová, MBA

darina.ulmanova@zpskoda.cz

211

Zdravotní pojišťovna Ministerstva vnitra ČR

Ing. Karel Šatera, MBA

ksatera@zpmvcr.cz

213

Revírní bratrská pokladna

Ing. Lubomír Káňa

kana@rbp-zp.cz

217

Zdravotní pojišťovna METAL-ALIANCE

Vladimír Kothera

vladimir.kothera@zpma.cz

222

Česká národní zdravotní pojišťovna

MUDr. Jiří Bek

sekretariat@cnzp.cz

 

 

Komise

 

Předsedové

 

 

Analytická komise

RNDr. Marcela Ambrožová

marcela.ambrozova@op99.vzp.cz

 

Mandátové komise

Bc. Blanka Misconiová

ncdpcr@iol.cz

 

Účastníci jednání vzali tuto informaci na vědomí.

 

 

Ad 5 Schválení harmonogramu jednání DŘ a činností s dohodovacím řízením souvisejících dle čl. 4 odst. 3 jednacího řádu

 

Harmonogram dohodovacího řízení pro 1. pololetí 2005

Návrh - Harmonogramu jednání dohodovacího řízení a činností s dohodovacím řízením souvisejících:

Činnost

Termín

Zahájení dohodovacího řízení.

20.1. 2005

Přípravná fáze – jednání ve skupinách, včetně vypracování protokolů.

21.1. – 16.3.2005

Vypracování a rozeslání oponentur.

17.3. – 30.3.2005

Oponentní a schvalovací fáze.

31.3. – 13.4.2005

Ukončení společného jednání dohodovacího řízení.

14.4. 2005 v 9.30 prezentace od 8.30 budova VZP na Perštýně

Vypracování, ověření a předání zápisu a závěrečného protokolu na Ministerstvo zdravotnictví.

15.4.2005 - 29.4.2005

 

 

Hlasování – harmonogram:

Zdravotní pojišťovny pro 9 proti 0 zdrželo se 0

Poskytovatelé pro 9 proti 0 zdrželo se 0

 

Harmonogram byl schválen.

 

Dodatečně předsedající MUDr.J. Bek přivítal zástupce MZ Ing.Nikoličovou a Ing.Žemličkovou.Poté bylo hlasováno o umožnění účasti při jednání DŘ. Podle článku 3 bodu 3 Jednacího řádu bylo hlasováno o jeho účasti v roli pozorovatele.

 

Hlasování – účast pozorovatelů:

Zdravotní pojišťovny pro 9 proti 0 zdrželo se 0

Poskytovatelé pro 9 proti 0 zdrželo se 0

 

Účast zástupců MZ v roli pozorovatelů byla schválena.

 

 

Ad 6 Stanovení termínů a míst jednání přípravné fáze Dohodovacího řízení

 

Název segmentu

Datum a čas

Místo

Skupina poskytovatelů domácí zdravotní péče

2.3.2005 v 10,00 hod

SZP ČR

Skupina poskytovatelů ústavní péče

 

16.2.2005 v 13,00 hod

SZP ČR

Skupina poskytovatelů praktických lékařů a praktických lékařů pro děti a dorost

 

9.2.2005 v 15.30 hod

Centromed

Skupina poskytovatelů ambulantní stomatologické péče

16.2.2005 v 11,00 hod

SZP ČR

Skupina poskytovatelů neústavní ambulantní specialisované péče

 

9.2.2005 v 17,00 hod

Centromed

Skupina poskytovatelů laboratorní a radiodiagnostické péče

 

9.2.2005 v 14,00 hod

Centromed

Skupina poskytovatelů zdravotnických záchranných služeb a dopravy raněných, nemocných a rodiček

 

16.2.2005 v 10,00 hod

SZP ČR

Skupina poskytovatelů lázeňské péče

 

16.2.2005 v 12,00 hod

SZP ČR

Skupina poskytovatelů fyzioterapie - nelékařské profese

 

9.2.2005 v 12,00 hod

Centromed

 

 

Stanovení termínů a míst jednání přípravné fáze DŘ vzali účastníci jednání na vědomí. Koordinátoři jednotlivých segmentů nebudou zasílat pozvánky k jednání prvého kola přípravné fáze dohodovacího řízení, pokud nedojde ze závažných důvodů ke změně uvedeného termínu.

Účastníci jednotlivých segmentů si se zástupci ZP nejpozději 3 dny před jednáním emailem vymění návrhy.

 

Ad 7 Projednání struktury dat předávaných zdravotními pojišťovnami analytické komisi

 

Mudr.Ambrožová prezentovala 2 varianty struktury dat, jsou přílohou zápisu varianta –Příloha č.1 je návrh ZP. Varianta – Příloha č.2 návrh ZZ –rozšířený o povinné položky (viz přímo příloha).

Dále bylo na jednání dohodnuto, že v segmentu lázně se nebude sledovat počet pobytů, ale počet OD.

Proběhla diskuse, do které se zapojili: MUDr.Šmatlák, MUDr.Neugebauer JUDr.Kessner, MUDr.Berka.

 

Hlasování – varianta – Příloha č.2 návrh ZZ:

Zdravotní pojišťovny pro 4 proti 0 zdrželo se 5

Poskytovatelé pro 9 proti 0 zdrželo se 0

 

Návrh nebyl schválen.

 

Hlasování – varianta – Příloha č.1 návrh ZP:

Zdravotní pojišťovny pro 9 proti 0 zdrželo se 0

Poskytovatelé pro 0 proti 0 zdrželo se 9

 

Návrh nebyl schválen.

 

Poté byla zástupci ZP navržena technická 5 min přestávka, po které byl vyzván Mudr.Berka k zopakování svého návrhu před hlasováním . Proběhlo opětovné hlasování k variantě č.2 návrh ZZ ve slitku za ZP.

Hlasování – varianta – Příloha č.2 návrh ZZ data předávat za ZP ve slitku:

Zdravotní pojišťovny pro 9 proti 0 zdrželo se 0

Poskytovatelé pro 8 proti 1 zdrželo se 0

 

Návrh byl schválen.

 

V závěru jednání upozornil předsedající na kontaktní adresy svolavatele a koordinátora DŘ a poděkoval všem účastníkům za konstruktivní přístup k jednání.

 

Jednání bylo ukončeno dne 20.1.2005 ve 12,05 hodin.

 

 

V Praze dne 20.1.2005

 

Zapsal: MUDr.R.Knorová ...

 

Ověřili:

 

Za zdravotní pojišťovny : JUDr. A. Šulcová

 

Za poskytovatele zdravotní péče : MUDr. P. Tautermann