Zápis ze zahajovacího dne společného jednání účastníků Dohodovacího řízení

Z á p i s

ze zahajovacího dne společného jednání účastníků Dohodovacího řízení o hodnotách bodů a výši úhrad zdravotní péče hrazené z veřejného zdravotního pojištění pro 1. pololetí 2005

 

Datum konání: 21. 7. 2004

Místo konání: OP VZP ČR Praha, hl.m., Na Perštýně 6, Praha 1

 

Jednání bylo zahájeno v 10.30 hodin

Přítomni: dle prezenční listiny (příloha č. 1 zápisu)

Jednání se zúčastnilo 9 zástupců zdravotních pojišťoven, tj 100 %

a 9 zástupců poskytovatelů zdravotní péče, tj100 %

 

Jednání Dohodovacího řízení (dále jen DŘ) o hodnotách bodů a výši úhrad zdravotní péče hrazené z veřejného zdravotního pojištění pro 1. pololetí 2005 z titulu svolavatele zahájila a řídila Bc. Blanka Misconiová r.s., prezidentka Asociace domácí péče České republiky.

Jednání Dohodovacího řízení se zúčastnila zástupkyně Ministerstva zdravotnictví ČR, Ing. Lenka Žemličková. Podle článku 3 bodu 3 Jednacího řádu bylo hlasováno o její účasti v roli pozorovatele.

 

Hlasování:

Zdravotní pojišťovny 9 pro

Poskytovatelé 9 pro

 

Účast Ing. Lenky Žemličkové v roli pozorovatele byla schválena.

V úvodu DŘ svolavatelka upozornila přítomné účastníky DŘ, že v souladu s ustanovením čl. 3 bodu 2 Jednacího řádu DŘ, může být mluvčím každého účastníka dohodovacího řízení na společném jednání výhradně zástupce registrovaný mandátovou komisí, dále vyjádřila přesvědčení, že účastníci DŘ budou vedeni snahou završit jednání dohodou.

 

Při zahájení jednání bylo přítomno :

9 zástupců zdravotních pojišťoven

6 poradců

9 zástupců skupin poskytovatelů zdravotní péče

12 poradců

 

Předsedající seznámila přítomné s následujícím návrhem programu jednání:

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Návrh programu :

1.        Schválení programu Dohodovacího řízení.

2.       Ustavení ověřovatelů zápisu.

3.       Informace o počtu účastníků, případně ověření jejích mandátů mandátovou komisí.

4.       Potvrzení zástupců a koordinátorů skupin poskytovatelů a zástupců zdravotních pojišťoven (viz příloha).

5.       Schválení harmonogramu jednání DŘ a činností s dohodovacím řízením souvisejících dle čl. 4 odst. 3 jednacího řádu.

6.       Stanovení termínů a prvních míst jednání přípravné fáze Dohodovacího řízení.

7.       Schválení návrhů výstupů analytické komise (vzorové tabulky s metodikou pořizování, harmonogram - periodicita jejich vyplňování a předávání)"

8.       Návrh postupu pro zasílání materiálů a výstupů z průběhu Dohodovacího řízení:

9.       Ukončení jednacího dne

 

K jednotlivým bodům jednání:

 

Ad 1 Hlasování o návrhu programu

Zdravotní pojišťovny 9 pro

Poskytovatelé 9 pro

 

Program byl schválen

Ad 2 Ustavení ověřovatelů zápisu

 

Navrženi byli ověřovatelé zápisu:

Za zdravotní pojišťovny: MUDr. Pokorný

Za poskytovatele zdravotní péče: MUDr.Tautermann

 

Hlasování:

Zdravotní pojišťovny 9 pro

Poskytovatele 9 pro

Ověřovatelé zápisu byli schváleni dle návrhu.

 

Ad 3 Informace o počtu účastníků, případně ověření jejích mandátů mandátovou komisí

 

1.        Předsedkyně mandátové komise konstatovala, že je pro jednání svého šestadvacátého zasedání usnášení schopná.

Mandátová komise zhodnotila evidenci účastníků DŘ a přehled jejich zařazení. Konstatovala, že do evidence nebyl ke dni zahájení DŘ 21. 7. 2004 zařazen žádný nový účastník.

 

2.       Ke změně váhy hlasu (viz aktualizovaná tabulka Evidence účastníků verze XXII.) došlo v uvedeném období u:

 

  • Asociace klinických a zdravotnických psychologů Čech, Moravy a Slezska
  • Občanské sdružení ambulantních diabetologů
  • Sdružení ambulantních dětských kardiologů ČR
  • Sdružení smluvních lékařů zdravotních pojišťoven ČR
  • Sdružení majitelů a poskytovatelů domácí péče
  • ČLK o.s.
  • Aprimed

 

3.       V registraci účastníků DŘ nedošlo ke změnám.

4.       Z registrace účastníků DŘ provedené svolavatelem byla k dnešnímu dni v jednotlivých skupinách registrována profesní sdružení poskytovatelů jako zástupců smluvních zdravotnických zařízení

(viz aktualizovaná tabulka Evidence účastníků verze XXII.).

 

5.       Mandátová komise žádá účastníky DŘ o hlášení všech změn údajů týkajících se evidence účastníků DŘ, včetně změn adres, telefonů, faxů a e-mailů.

Účastníci jednání vzali zprávu mandátové komise na vědomí.

 

 

Ad 4 Potvrzení zástupců a koordinátorů skupin poskytovatelů a zástupců zdravotních pojišťoven

 

Seznam zástupců a koordinátorů poskytovatelů a zástupců zdravotních pojišťoven

(podle podaných informací jsou zástupci jednotlivých skupin poskytovatelů současně i koordinátory)

 

Skupina poskytovatelů

Zástupce (koordinátor)

e-mail

1

ústavní péče

Ing. Jaroslava Kunová

ancr@vfn.cz

2

praktických lékařů a praktických lékařů pro děti a dorost

MUDr. Pavel Neugebauer

centrum@detskylekar.cz

3

ambulantní stomatologická péče

MUDr. Jiří Pekárek

pekarek@dent.cz

4

 

mimoústavní ambulantní specializované péče a vysokoškoláků – nelékařů

klinických psychologů a klinických logopedů

MUDr. Pavel Tautermann

 

sslzpcr@mbox.vol.cz

 

5

domácí zdravotní péče

Bc. Ludmila Kondelíková

ncdpcr@iol.cz

6

mimoústavní laboratorní a radiodiagnostické péče

RNDr. Miloš Pollak

laborex@iol.cz

7

ZZS, DRNR, LSPP

MUDr. Petr Žák

petr.zak@zzs.spk.cz

8

lázeňské péče

MVDr. Antonín Plachý

plachy@royalspa.cz

9

Fyzioterapie – nelékařských profesí

Margita Černá

gitacerna@volny.cz

 

 

Zdravotní pojišťovny

 

Ředitelé

 

111

Všeobecná zdravotní pojišťovna

Ing. Jiřina Musílková

jirina.musilkova@vzp.cz

201

Vojenská zdravotní pojišťovna

Ing. František Beránek

fberanek@vozp.cz

205

Hutnická zaměstnanecká pojišťovna

Ing. Zdeněk Vrožina, MBA

vrozina@hzp.cz

207

Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví

Ing. Ladislav Friedrich, CSc.

sekretar.gr@ozp.cz

209

Zaměstnanecká pojišťovna Škoda

Ing. Darina Ulmanová, MBA

darina.ulmanova@zpskoda.cz

211

Zdravotní pojišťovna Ministerstva vnitra ČR

Ing. Karel Šatera, MBA

ksatera@zpmvcr.cz

213

Revírní bratrská pokladna

Ing. Lubomír Káňa

kana@rbp-zp.cz

217

Zdravotní pojišťovna METAL-ALIANCE

Vladimír Kothera

vladimir.kothera@zpma.cz

222

Česká národní zdravotní pojišťovna

MUDr. Jiří Bek

sekretariat@cnzp.cz

 

 

Komise

 

Předsedové

 

 

Analytická komise

RNDr. Marcela Ambrožová

marcela.ambrozova@op99.vzp.cz

 

Mandátové komise

Bc. Blanka Misconiová

ncdpcr@iol.cz

 

 

Účastníci jednání vzali tuto informaci podanou Bc. Blankou Misconiovou r.s, na vědomí.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ad 5 Schválení harmonogramu jednání DŘ a činností s dohodovacím řízením souvisejících dle čl. 4 odst. 3 jednacího řádu

 

Harmonogram dohodovacího řízení pro 1. pololetí 2005

Návrh - Harmonogramu jednání dohodovacího řízení a činností s dohodovacím řízením souvisejících:

Činnost

Termín

Zahájení dohodovacího řízení.

21.7. 2004

Přípravná fáze – jednání ve skupinách, včetně vypracování protokolů.

22.7. 2004 – 2O.9. 2004

Vypracování a rozeslání oponentur.

21..9.2004 – 1.10 2004

Oponentní a schvalovací fáze.

2.10.2004 – 16.10.2004

Ukončení společného jednání dohodovacího řízení.

21.10 2004

Vypracování, ověření a předání zápisu a závěrečného protokolu na Ministerstvo zdravotnictví.

60 dnů před skončením platnosti cen bodu a výše úhrad dohodnutých (stanovených) na předchozí období.

Posuzování výsledků dohodovacího řízení na Ministerstvu zdravotnictví z hlediska souladu s právními předpisy a veřejným zájmem, včetně jeho event. vrácení zpět dohodovacímu řízení s popisem rozporů.

Termín není stanoven.

Mimořádné jednání včetně vypracování, ověření a předání zápisu a závěrečného protokolu na Ministerstvo zdravotnictví.

10 dnů od doručení popisu rozporů s právními předpisy a veřejným zájmem svolavateli.

 

 

 

 

 

Hlasování:

Zdravotní pojišťovny 9 pro

Poskytovatelé 9 pro

Harmonogram upravený ve smyslu diskuse byl schválen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ad 6 Stanovení termínů a míst jednání přípravné fáze Dohodovacího řízení

 

Název segmentu

Datum a čas

Místo

Domácí zdravotní péče

25.8 2004 – 10.00 hod.

Centromed – zasedací místnost

 

Skupina poskytovatelů ústavní péče

 

3O.8.2004 -10:OO hod.

VZP ústředí, Praha 3, Orlická 4

Skupina poskytovatelů praktických lékařů a praktických lékařů pro děti a dorost

 

 

1.9 2004 - 16.00 hod.

 

Sekretariát

Svazu zdravotních pojišťoven

Nám.W.Churchilla 2

113 59 Praha, kancelář 902, 9.patro

Skupina poskytovatelů ambulantní stomatologické péče

 

25.8 2004 – 13.00 hod.

 

Centromed – zasedací místnost

 

 

Skupina poskytovatelů neústavní ambulantní specialisované péče

 

25.8.2004 – 16:00 hod.

Centromed – zasedací místnost

Skupina poskytovatelů laboratorní a radiodiagnostické péče

 

25.8 2004 – 12.00 hod

Centromed – zasedací místnost

Skupina poskytovatelů zdravotnických záchranných služeb a dopravy raněných, nemocných a rodiček

 

25.8 2004 – 15.00 hod.

 

Centromed – zasedací místnost

Skupina poskytovatelů lázeňské péče

 

1.9.2004 - 12.00 hod. 

Sekretariát

Svazu zdravotních pojišťoven 

Nám. W. Churchilla 2

113 59 Praha, kancelář 902, 9.patro

Skupina poskytovatelů fyzioterapie - nelékařské profese

 

25.8 2004 – 11.00 hod.

Centromed – zasedací místnost

 

Ad 7 Schválení návrhů výstupů analytické komise (vzorové tabulky s metodikou pořizování, harmonogram - periodicita jejich vyplňování a předávání)"

A: an block

Hlasování:

Zdravotní pojišťovny 0 pro

Poskytovatelé 0 pro

B: po jednotlivých bodech

Zdravotní pojišťovny 9 pro

Poskytovatelé 9 pro

 

1.)     Informace o příjmech po přerozdělení ( ze zápisu analytické komise ze dne 23.6.2004)

 

po jednotlivých zdravotních pojišťovnách

Zdravotní pojišťovny 0 pro , zdržel se 2

Poskytovatelé 9 pro

 

Vzhledem k tomu, že zdravotní pojišťovny byly proti poskytavání informací o příjmech po přerozdělení po jednotlivých zdravotních pojišťovnách, MUDr. Pekárek navrhl ukončit hlasování o výstupu analytické komise ze dne 23.6.2004.

 

Zdravotní pojišťovny 4 pro, zdržel se 2

Poskytovatele 9 pro

Návrh nebyl přijat.

 

 

MUDr. Neugebauer navrhuje hlasovat o výstupu analytické komise na závěrečném jednání dohodovacího řízení po projednání v jednotlivých segmentech.

 

Zdravotní pojišťovny 9 pro

Poskytovatelé 8 pro, zdržel se 1

 

Dle zástupců poskytovatelů zdravotní péče nevyhovuje současná struktura dat zveřejňovaná zdravotními pojišťovnami ve výročních zprávách potřebám poskytovatelů zdravotní péče.

 

Zdravotní pojišťovny konstatují, že MZ má oficiální data na základě předložených výročních zpráv k dispozici k 30.4. každého roku a rozsah těchto dat uveřejněných ve výročních zprávách plně odpovídá požadavkům analytické komise ze dne 23.6 2004, předloženým na dnešním jednání dohodovacího řízení. Zdravotní pojišťovny doporučují MZ uvážit, zda by data z předložených výročních zpráv nemohla být na základě projednání ve vládě předložena ke zveřejnění neprodleně.

 

Ad 8 Návrh postupu pro zasílání materiálů a výstupů z průběhu Dohodovacího řízení:

Svolavatelka navrhla, aby veškeré materiály a výstupy týkající se průběhu Dohodovacího řízení byly koordinátorům skupin a zástupcům zdravotních pojišťoven zasílány výhradně elektronickou formou, kromě záznamů z jednání skupin a závěrečného protokolu, které budou předány ministerstvu zdravotnictví v obvyklé formě.

 

Hlasování:

Zdravotní pojišťovny 9 pro

Poskytovatelé 9 pro

 

Stanovení termínů a míst jednání přípravné fáze DŘ vzali účastníci jednání na vědomí. Koordinátoři jednotlivých segmentů, pokud nedojde ze závažných důvodů ke změně uvedeného termínu, nebudou zasílat pozvánky k jednání přípravné fáze dohodovacího řízení. Platí termíny a místa uvedené v tabulce.

V závěru jednání upozornil předsedající na kontaktní adresy svolavatele a koordinátora DŘ a poděkoval všem účastníkům za konstruktivní přístup k jednání.

Jednání bylo ukončeno dne 21. 7. 2004 ve 12:10 hodin.

Svolavatel: Skupina poskytovatelů domácí zdravotní péče, zastoupená Bc,Blankou Misconiovou r.s,

 

Kontaktní adresa: NCDP ČR, Davídkova 69, 182 00, Praha 8

e- mail:ncdpcr@iol.cz

tel/fax: 286 588 857

V Praze dne 21. 7. 2004

 

Ověřili: Zpasala: Bc. Blanka Misconiová r.s.

 

Za zdravotní pojišťovny : MUDr. Petr Pokorný

 

Za poskytovatele zdravotní péče : MUDr. Pavel Tautermann