Typová smlouva se Zdravotní pojišťovnou ŠKODA

Zaměstnanecká pojišťovna Škoda - 209

se sídlem Husova ul. č. 212, pošt. schr. 123

293 01 Mladá Boleslav

zapsaná do OR, vedeného KOS v Praze oddíl A, vložka 7541 dne 21. 12. 1992

IČO: 46354182, telefon: 0326/818018, fax: 0326/818088

Bankovní spojení: ČSOB, a.s.

č.ú.: 1684811/0300

Zastoupená: Ing. Darinou Ulmanovou, ředitelkou

(dále jen "ZPŠ" na straně jedné)

a

Jméno a příjmení poskytovatele

či obchod. firma ZZ zaps. v OR: .......................................................................................

Oprávněný zástupce ZZ: .......................................................................................

(u právnické osoby)

údaj o zápisu do OR (je-li) .......................................................................................

Typ zdravotnického zařízení: .......................................................................................

Sídlo: .......................................................................................

kontaktní adresa : .......................................................................................

(je-li odlišná od sídla) .......................................................................................

IČO: .......................................................................................

IČZ: .......................................................................................

Bankovní spojení: .......................................................................................

Telefon, fax č.: .......................................................................................

E-mailové spojení .......................................................................................

(dále jen zdravotnické zařízení na straně druhé)

Uzavírají podle ustanovení § 262 obchodního zákoníku,

ve smyslu § 17 zákona ČNR č. 48/1997 Sb. o veřejném zdravotním pojištění v platném znění

a podle vyhlášky MZ ČR č. 457/2000 Sb., kterou se vydávají rámcové smlouvy

tuto

 

smlouvu č. .........................................

 

o poskytování a úhradě zdravotní péče hrazené veřejným zdravotním pojištěním

 

Čl. 1

Uzavírání smluv

(1)      Závazkové vztahy mezi ZPŠ a zdravotnickým zařízením se řídí písemnou smlouvou uzavřenou podle vyhlášky MZ ČR č. 457/2000 Sb., právních předpisů upravujících veřejné zdravotní pojištění a poskytování zdravotní péče, obchodního nebo občanského zákoníku a dalších právních předpisů. Předmětem této smlouvy je stanovení podmínek a úprava vztahů vznikajících mezi zdravotnickým zařízením ambulantní specializované péče a péče ženských lékařů a Zaměstnaneckou pojišťovnou Škoda při poskytování a úhradě zdravotní péče jejím pojištěncům.

 

Čl. 2

Práva a povinnosti smluvních stran

(1)      Smluvní strany se dohodly:

a)      dodržovat při vykazování a úhradě hrazené zdravotní péče dohodnutou metodiku, pravidla a datové rozhraní,

b)      zavázat své zaměstnance, s ohledem na ochranu práv pojištěnců a zájmů zdravotnického zařízení i pojišťovny, k zachování povinné mlčenlivosti o skutečnostech, o nichž se dozvěděli při výkonu své funkce nebo zaměstnání anebo při zpracování údajů z informačního systému na základě smlouvy, popřípadě v souvislosti s nimi.

(2)     Zdravotnické zařízení se zavazuje:

a)    poskytovat hrazenou zdravotní péči v souladu s právními předpisy v odbornostech a rozsahu dohodnutých a vymezených ve smlouvě, pro které je věcně a technicky vybaveno a personálně zajištěno,

b)   odpovídat za to, že jeho pracovníci, kteří budou pojištěncům poskytovat ve smlouvě sjednanou hrazenou zdravotní péči, splňují požadavky odborné způsobilosti stanovené právními předpisy,

c)    odpovídat za plnění věcných a technických podmínek, stanovených pro jím poskytovanou zdravotní péči podle zvláštního právního předpisu[1]),

d)   poskytovat hrazenou zdravotní péči „lege artis“ bez nadbytečných nákladů, vždy však se zřetelem k tomu, aby potřebného diagnostického nebo léčebného efektu bylo dosaženo s ohledem na individuální zdravotní stav pojištěnce,

e)    odpovídat za účelnost indikace při odesílání pojištěnce ke komplementárním a konziliárním vyšetřením a na základě jejich výsledků upravuje diagnózu nebo léčebný postup,

f)     vést pro posouzení oprávněnosti vyúčtované zdravotní péče v průkazné formě dokumentaci o léčení pojištěnců, ve které budou zaznamenávány provedené zdravotní výkony, vyžádaná zdravotní péče, předepisované léčivé přípravky a zdravotnické prostředky a uchovány v ní i doručené výsledky vyžádaných a provedených vyšetření a ošetření,

g)    poskytovat v souladu s právními předpisy zdravotnickým zařízením, kterým pojištěnce předá do péče nebo které si pojištěnec zvolí, informace potřebné pro zajištění návaznosti zdravotní péče a k zamezení duplicitního provádění diagnostických a léčebných výkonů a při převzetí pojištěnce do péče bude takové informace od příslušných zařízení vyžadovat,

r)h)neodmítat přijetí pojištěnce do své péče s výjimkou důvodů uvedených v § 11 odstavce 1 písmenu b) zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 48/1997 Sb.“),

t)i) nepodmínit právo pojištěnce na svobodnou volbu lékaře, zdravotnického zařízení nebo na poskytnutí hrazené zdravotní péče žádnými registračními poplatky nebo sponzorskými dary a za poskytnutou zdravotní péči hrazenou pojišťovnou nebude od pojištěnce, pokud to nevyplývá z  právních předpisů, vybírat žádnou finanční úhradu,

u)j)nepodmínit právo pojištěnce na poskytnutí hrazené zdravotní péče změnou pojišťovny nebo jiným způsobem,

w)k)nezvýhodňovat pojištěnce jedné nebo více pojišťoven v neprospěch pojištěnců pojišťoven ostatních a zhoršovat dostupnost zdravotní péče hrazené pojišťovnou přednostním poskytováním péče hrazené jiným způsobem,

y)l)oznámit pojišťovně, v souladu s § 55 zákona č. 48/1997 Sb. úrazy nebo jiná poškození zdraví osob, kterým poskytlo hrazenou zdravotní péči, pokud má důvodné podezření, že byly způsobeny jednáním právnické nebo fyzické osoby,

aa)m)zajistit, že lékaři - absolventi, zařazení do specializační průpravy pro specializaci I. stupně, budou pracovat pouze pod vedením jiného atestovaného lékaře a psychologové – absolventi magisterského studia na vysokých školách, zařazení do specializační průpravy v úseku činnosti klinická psychologie, budou pracovat pouze pod vedením klinického psychologa,

dd)n)odpovídat podle zvláštního právního předpisu[2]) za správné a úplné vyplnění tiskopisu receptu; dále odpovídá za správné a úplné vyplnění poukazu na zdravotnické prostředky nebo poukazu na vyšetření/ošetření nebo příkazu ke zdravotnímu transportu. Pokud při preskripci nebylo respektováno preskripční omezení vyplývající z právních předpisů a pojišťovna tento léčivý přípravek nebo zdravotnický prostředek zařízení lékárenské péče uhradila, má pojišťovna právo požadovat od zdravotnického zařízení úhradu zaplacené částky. Pojišťovna není oprávněna požadovat tuto úhradu, pokud byl léčivý přípravek nebo zdravotnický prostředek předepsán pro jejího pojištěnce a zdravotnické zařízení odstranilo nedostatky ve lhůtě do jednoho měsíce od předání příslušného receptu nebo poukazu pojišťovnou. Stejný postup bude vůči zdravotnickému zařízení uplatněn i v případě chybného vyplnění poukazu na vyšetření/ošetření.

 

 

(3)     ZPŠ:

a)    se zavazuje uhradit zdravotnickému zařízení provedenou hrazenou zdravotní péči, průkazně zdokumentovanou a odůvodněně poskytnutou jejím pojištěncům v souladu s  právními předpisy a smlouvou,

e)b)se zavazuje dohledat na žádost zdravotnického zařízení bez zbytečného prodlení příslušnost pojištěnce k ZPŠ v případech, kdy není dostupný průkaz pojištěnce a jsou dostupné jeho osobní údaje,

g)c)nebude vyžadovat zvýhodňování svých pojištěnců na úkor pojištěnců ostatních pojišťoven,

i)d)je oprávněna provádět kontrolu plnění smluvně dohodnutých věcných a technických podmínek hrazené zdravotní péče poskytované zdravotnickým zařízením podle smlouvy,

j)e)se zavazuje poskytnout zdravotnickému zařízení k zajištění jednotných podmínek dohodnutou metodiku, pravidla, datové rozhraní a příslušné číselníky vydávané Všeobecnou zdravotní pojišťovnou k vykazování a výpočtu úhrady hrazené zdravotní péče, pokud o ně zdravotnické zařízení výslovně požádá,

f)     se zavazuje seznámit zdravotnické zařízení s dohodnutými změnami metodiky, pravidel a se změnami číselníků alespoň jeden měsíc a se změnou datového rozhraní alespoň dva měsíce před stanoveným termínem jejich platnosti, pokud o seznámení s nimi zdravotnické zařízení výslovně požádá. V případě změny právních předpisů, která neumožní tuto lhůtu dodržet, může být uvedená lhůta přiměřeně zkrácena.

 

Čl. 3

Úhrada poskytované hrazené zdravotní péče

(1)      Ceny bodu a výše úhrad hrazené zdravotní péče se sjednávají ve smlouvě podle výsledků dohodovacího řízení, popřípadě v souladu se zvláštním právním předpisem.

(2)     Za způsoby úhrady se považují zejména:

a)    úhrada za zdravotní výkony podle seznamu zdravotních výkonů s bodovými hodnotami,

b)   jiné způsoby úhrady dohodnuté v dohodovacím řízení o cenách bodu a výši úhrad zdravotní péče hrazené z veřejného zdravotního pojištění, nebo v souladu se zvláštním právním předpisem.

(3)      Mezi smluvními stranami musí být vždy předem dohodnuto zvýšení nebo snížení objemu poskytované hrazené zdravotní péče z důvodu změny kapacity popřípadě struktury zdravotnického zařízení.

(4)      Zdravotnické zařízení pro uplatnění nároků na úhradu poskytnuté hrazené zdravotní péče předává ZPŠ jednou měsíčně, případně jednou za kalendářní čtvrtletí, vyúčtování poskytnuté péče fakturou s přílohami. Faktura obsahuje náležitosti účetního dokladu[3]). Náležitosti přílohy jsou stanoveny v metodice nebo se v souladu s metodikou upřesní v této smlouvě. V případě, že faktura neobsahuje náležitosti účetního dokladu3) a příloha neobsahuje náležitosti podle dohodnuté metodiky této smlouvy, má ZPŠ právo ji odmítnout a vrátit bez zbytečného odkladu zdravotnickému zařízení k doplnění, případně k opravě; v takovém případě běží lhůta splatnosti až od termínu jejího opětovného převzetí ZPŠ.

(5)      Zdravotnické zařízení odpovídá za úplnost, formální i věcnou správnost dokladů a za jejich předávání způsobem dohodnutým v metodice a datovém rozhraní. Individuální doklady za hrazenou zdravotní péči poskytnutou pojištěncům předává zdravotnické zařízení ZPŠ spolu s vyúčtováním na magnetických nosičích dat nebo papírových dokladech, zpravidla do desátého kalendářního dne následujícího měsíce či čtvrtletí.

(6)      Zjistí-li ZPŠ ve vyúčtování před provedením úhrady nesprávně nebo neoprávněně vyúčtovanou péči, úhradu této části vyúčtované péče v termínu splatnosti neprovede. ZPŠ oznámí zdravotnickému zařízení bez zbytečného odkladu rozsah, důvod a částku vyúčtované, ale neuhrazené péče. Tím vyzve zdravotnické zařízení k opravě nesprávně vyúčtované péče nebo k doložení poskytnutí hrazené zdravotní péče. Řádně poskytnutou a vyúčtovanou péči ZPŠ uhradí v nejbližším termínu úhrady.

(7)      ZPŠ provede za své pojištěnce úhradu hrazené zdravotní péče, vyúčtované v souladu s právními předpisy a touto smlouvou. Pokud při kontrole zjistí chyby v dokladech, postupuje podle metodiky a pravidel. Odmítnutí úhrady nebo části úhrady ZPŠ bez zbytečného odkladu zdravotnickému zařízení písemně zdůvodní. Poskytnutím úhrady není dotčeno právo ZPŠ k provádění následné kontroly proplacených vyúčtování v rozsahu a za podmínek stanovených právními předpisy a smlouvou.

(8)      Zjistí-li ZPŠ pochybení ve vyúčtování předaném zdravotnickým zařízením dodatečně, tj. po úhradě a zdravotnické zařízení do 10 pracovních dnů od doručení písemné výzvy pojišťovny příslušnou částku samo neuhradí, nebo nedoloží oprávněnost vyúčtované sporné částky nebo nebude mezi smluvními stranami dohodnut jiný termín úhrady, ZPŠ jednostranným započtením pohledávky sníží zdravotnickému zařízení o příslušnou částku, případně o smluvní pokutu dohodnutou ve smlouvě, úhradu za vyúčtování hrazené zdravotní péče předložené v následujícím zúčtovacím období.

(9)      Úhrada vyúčtované poskytnuté hrazené zdravotní péče, při dodržení podmínek dohodnutých ve smlouvě, bude provedena při předání vyúčtování ZPŠ pouze na magnetickém mediu do 20 kalendářních dnů a při předání vyúčtování na papírových dokladech do 40 kalendářních dnů ode dne doručení faktury do sídla ZPŠ. Lhůta splatnosti je dodržena, je-li platba poslední den lhůty odepsána z účtu ZPŠ ve prospěch účtu zdravotnického zařízení.

(10)      V případě poruchy výpočetního systému, znemožňující včasné provedení vyúčtování nebo úhrady hrazené zdravotní péče, poskytne ZPŠ zdravotnickému zařízení v dohodnutém termínu úhrady zálohu ve výši průměrného měsíčního objemu vykázané zdravotní péče, vypočteného z posledních dvou uzavřených kalendářních čtvrtletí, pokud se smluvní strany v daném případě nedohodnou jinak.

 

 

 

 

Čl. 4

Kontrola

(1)      ZPŠ provádí v souladu s § 42 zákona č. 48/1997 Sb. a smlouvou kontrolu využívání a poskytování hrazené zdravotní péče v jejím objemu a kvalitě, včetně dodržování cen, a to prostřednictvím svého informačního systému, revizních lékařů a dalších odborných pracovníků ve zdravotnictví, způsobilých k revizní činnosti (dále jen "odborní pracovníci").

(2)      V rámci své odborné způsobilosti revizní lékaři a odborní pracovníci oprávnění ke kontrole posuzují, zda zvolený způsob hrazené zdravotní péče byl indikován s ohledem na zdravotní stav pojištěnce, je v souladu se současnými dostupnými poznatky lékařské vědy a zda nebyl zbytečně ekonomicky náročný.

(3)      V případech stanovených právními předpisy revizní lékař (revizní klinický psycholog) posuzuje i odůvodněnost ošetřujícím lékařem (klinickým psychologem) navrženého, popřípadě provedeného léčebného postupu a schvaluje, zda použitý postup ZPŠ uhradí. Rozhodnutí o použití léčebného postupu je v kompetenci ošetřujícího lékaře, včetně jím navržené farmakoterapie, nebo klinického psychologa.

(4)      Zdravotnické zařízení poskytne ZPŠ při výkonu kontroly nezbytnou součinnost, zejména předkládá požadované doklady, sděluje údaje a poskytuje vysvětlení. Umožní revizním lékařům a odborným pracovníkům ZPŠ vstup do svého objektu, nahlížení do zdravotnické dokumentace pojištěnců a do účetních dokladů bezprostředně souvisejících s prováděnou kontrolou vyúčtovaných zdravotních výkonů, léčiv a zdravotnických prostředků, včetně zvlášť účtovaných léčiv a zvlášť účtovaného materiálu. Zdravotnické zařízení má právo si k revizi přizvat zástupce svého sdružení či jiného odborného zástupce. Revizní lékař během kontroly je povinen postupovat tak, aby nenarušil provoz zdravotnického zařízení.

(5)      Revizní zprávu, obsahující závěry kontroly, ZPŠ zpracuje a předá zdravotnickému zařízení do 15 kalendářních dnů po ukončení kontroly; pokud nebude možno z objektivních důvodů tuto lhůtu dodržet, oznámí ZPŠ tuto skutečnost zdravotnickému zařízení. Kontrola bude ukončena zpravidla do 30 kalendářních dnů od jejího zahájení. V případě kontroly přímo ve zdravotnickém zařízení bude na místě zpracován záznam s uvedením nejdůležitějších zjištění a stanoviska zdravotnického zařízení, podepsaného jeho statutárním zástupcem.

(6)      Zdravotnické zařízení je oprávněno do 15 kalendářních dnů od převzetí závěru kontroly podat ZPŠ písemně zdůvodněné námitky. K námitkám sdělí ZPŠ stanovisko do 30 kalendářních dnů od jejich doručení. Pokud nebude možno z objektivních důvodů tyto lhůty dodržet, prodlouží se příslušná lhůta na žádost smluvní strany až na dvojnásobek. Ve stanovené lhůtě ZPŠ sdělí zdravotnickému zařízení, zda potvrzuje nebo mění závěry kontroly. Podání námitek nemá z hlediska finančních nároků ZPŠ vůči zdravotnickému zařízení odkladný účinek. Tím není dotčeno právo zdravotnického zařízení uplatnit svůj nesouhlas s rozhodnutím ZPŠ v jiném řízení.

(7)      Pokud kontrola prokáže neoprávněnost nebo nesprávnost vyúčtování hrazené zdravotní péče nebo její neodůvodněné poskytování, ZPŠ podle § 42 odstavce 3 zákona č. 48/1997 Sb.takovou péči neuhradí. V případě, že se závěry kontroly prokáží jako neodůvodněné, vrátí ZPŠ zdravotnickému zařízení částku, o kterou na základě kontroly snížila úhradu poskytnuté hrazené zdravotní péče.

(8)      Revizní lékaři ZPŠ mohou kontrolovat dle výše uvedených ustanovení výkony vykázané zdravotnickým zařízením maximálně 4 roky zpět, což odpovídá obecné promlčecí době nároků podle obchodního zákoníku.

 

Čl. 5

Omezení úhrady

Zásady uplatňování omezení úhrady podle § 17 zákona č. 48/1997 Sb. se projednávají mezi zástupci pojišťoven a zástupci příslušných profesních sdružení poskytovatelů jako zástupců smluvních zdravotnických zařízení.

 

Čl. 6

Sankční ujednání

 

Smluvní strany nesjednaly zvláštní sankční ujednání. V případě prodlení s plněním peněžitého závazku nebo jeho části, postupují smluvní strany podle ustanovení § 369 zákona č. 513/1991 Sb., obchodního zákoníku v platném znění, přičemž uplatněním úroku z prodlení není dotčeno právo smluvních stran na vrácení úhrady za neoprávněné nebo nesprávně vyúčtovanou a uhrazenou zdravotní péči nebo na úhradu oprávněně vyúčtované poskytnuté hrazené zdravotní péče ZPŠ bezdůvodně snížené nebo odmítnuté.

 

Doba účinnosti, způsob a důvody ukončení smlouvy

Čl. 7

Smlouva se uzavírá na dobu 5 let od její účinnosti s tím, že pokud jedna ze smluvních stran do 30. dne prvního měsíce čtvrtletí před skončením platnosti smlouvy nezašle druhé straně písemné oznámení o neprodloužení smlouvy, smlouva se prodlužuje vždy o dalších pět let.

 

Čl. 8

Před uplynutím sjednané doby lze smlouvu ukončit písemnou vypovědí, s výpovědní lhůtou šesti měsíců, a to vždy k 1.lednu následujícího roku, v případě, že

a)    zdravotnické zařízení přes písemné upozornění

1.    bez předchozí dohody se ZPŠ dlouhodobě bezdůvodně neposkytuje zdravotní péči ve sjednaném rozsahu a kvalitě,

2.    bez předchozí dohody se ZPŠ opakovaně účtuje zdravotní péči poskytnutou nad rámec sjednaného druhu, odbornosti a rozsahu činnosti,

3.    neodůvodněně omezuje pro pojištěnce ZPŠ ordinační dobu sjednanou ve smlouvě,

 

b)   ZPŠ přes písemné upozornění opakovaně

1.    nedodrží lhůty splatnosti dohodnuté ve smlouvě,

2.    poskytne třetí straně jmenovité údaje o zdravotnickém zařízení nad rámec právních předpisů nebo smlouvy.

 

Čl. 9

Před uplynutím sjednané doby lze smlouvu ukončit písemnou výpovědí, s výpovědní lhůtou tří měsíců, která začne běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi druhé smluvní straně, jestliže v důsledku závažných okolností nelze rozumně očekávat další plnění smlouvy, a to v případě, že

a)    smluvní strana

1.    uvedla při uzavření smlouvy druhou smluvní stranu v omyl,

2.    ve smluvních vztazích hrubým způsobem porušila závažnou povinnost uloženou jí příslušným právním předpisem nebo smlouvou,

3.    opakovaně poruší povinnost vyplývající z § 41 zákona č. 48/1997 Sb.,

4.    vstoupí do likvidace nebo na ni soud prohlásí konkurz,

b)   zdravotnické zařízení přes písemné upozornění

1.    prokazatelně opakovaně neoprávněně účtuje zdravotní péči a způsobí tím ZPŠ finanční škodu,

2.    neposkytne nezbytnou součinnost k výkonu kontrolní činnosti prováděné ZPŠ v souladu se zákonem č. 48/1997 Sb.,

3.    prokazatelně neposkytuje pojištěncům zdravotní péči kvalitně a „lege artis“, případně opakovaně odmítne poskytnutí zdravotní péče z jiných, než právními předpisy stanovených důvodů,

4.    požaduje v rozporu s  právními předpisy od pojištěnců finanční úhradu za zdravotní péči hrazenou ZPŠ nebo za přijetí pojištěnce do péče,

c)    ZPŠ přes písemné upozornění opakovaně

1.    prokazatelně neoprávněně neuhradí zdravotnickému zařízení poskytnutou hrazenou zdravotní péči,

2.    překračuje rozsah kontrolní činnosti stanovený zákonem č. 48/1997 Sb.

 

 

Čl. 10

Před uplynutím sjednané doby lze smlouvu ukončit

a)    písemnou dohodou smluvních stran, a to za podmínek a ve lhůtě uvedené v této dohodě, nebo

b)   stanoví-li tak zákon.

 

 

 

Čl. 11

Vzájemné sdělování údajů a předávání dokladů nutných ke kontrole plnění smlouvy

(1)     Smluvní strany:

a)    používají v souladu s metodikou pro jednoznačnou identifikaci zdravotnického zařízení identifikační číslo zařízení,

b)   sdělují si údaje nutné ke kontrole plnění smlouvy,

c)    zajistí trvale přístupné a jasné informace o existenci smluvního vztahu a právech vyplývajících z něho pro pojištěnce,

d)   zdravotnické zařízení souhlasí s tím aby ZPŠ zveřejnila na své internetové adrese v rámci seznamu smluvních zdravotnických zařízení obchodní jméno či firmu a adresu zdravotnického zařízení, jeho odbornost, případně další údaje vzájemně dohodnuté (telefon, e-mailové spojení apod.),

e)    mohou si předávat údaje nezbytné k hodnocení kvality a efektivity poskytované hrazené zdravotní péče, a to v rozsahu a za podmínek dohodnutých ve smlouvě.

(2)     Zdravotnické zařízení:

a)    doloží ZPŠ, při důvodném podezření na nedodržení postupu "lege artis", že zdravotnické prostředky byly při poskytování hrazené zdravotní péče použity v souladu se zvláštními právními předpisy[4]),

b)   oznámí neprodleně, nejpozději do 30 kalendářních dnů druhé smluvní straně skutečnosti, které by podstatným způsobem mohly ovlivnit plnění smlouvy, např. vznik závad na výpočetním systému, změny údajů uvedených ve smlouvě pokud dojde

1.    ke zrušení pracoviště nebo jeho části bez náhrady, nebo jeho uzavření na dobu delší než 30 kalendářních dnů,

2.    k odchodu zaměstnance jmenovitě uvedeného ve smlouvě,

3.    k výpadku přístroje nezbytného pro provádění výkonu bez náhrady na dobu delší než 30 kalendářních dnů.

(3)     ZPŠ může poskytnout zdravotnickému zařízení v zobecněné formě informace potřebné k ekonomizaci jeho činnosti nebo k jeho vědecké a výzkumné činnosti a ke kontrole kvality poskytované hrazené zdravotní péče, a to v rozsahu a za podmínek dohodnutých ve zvláštní smlouvě.

 

Čl. 12

Řešení sporů

(1)     Smluvní strany budou řešit případné spory týkající se plnění smlouvy především vzájemným jednáním zástupců smluvních stran, a to zpravidla do 14 kalendářních dnů od výzvy jedné ze smluvních stran. Pokud mezi nimi nedojde k dohodě, mohou sporné otázky projednat ve smírčím jednání. Tím není dotčeno právo smluvních stran uplatnit svůj nárok na řešení sporu u soudu nebo v rozhodčím řízení podle zvláštního právního předpisu[5]).

(2)     Smírčí jednání navrhuje jedna ze smluvních stran. Návrh musí obsahovat přesné a dostatečně podrobné vymezení sporu. Účastníkem smírčího jednání je smluvní strana, která podala žádost o projednání sporu, smluvní strana, které je žádost o projednání sporu adresována, zástupce příslušných smluvních zdravotnických zařízení zastupovaných svými zájmovými sdruženími[6]) podle § 17 odstavce 2 zákona č. 48/1997 Sb. a zástupce ZPŠ. K projednání sporu si každá smluvní strana může přizvat nejvýše dva odborné poradce. Smírčí jednání se ukončí zápisem, obsahujícím smír nebo závěr, že rozpor nebyl odstraněn s uvedením stanovisek obou stran.

 

Čl. 13

Závěrečná ustanovení

 

(1) Zdravotnické zařízení se zavazuje k tomu, že po celou dobu účinnosti této smlouvy bude mít s komerční pojišťovnou, působící na území České republiky, uzavřenu smlouvu o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou občanům v souvislosti s poskytováním zdravotní péče.

 

(2) Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, které mají platnost originálu.Každá smluvní strana obdrží jedno vyhotovení smlouvy.

Nedílnou součástí této smlouvy jsou přílohy:

 

č.1. - rozhodnutí okresního úřadu o registraci x/

zřizovací listina (statut) x/

výpis z obchodního rejstříku x/

osvědčení lékařské komory x/

 

č.2. -smluvený rozsah poskytované péče a výčet technického vybavení zdravotnického zařízení

 

č.3. – smluvený seznam výkonů zdravotnického zařízení (kódy), členěný dle odborností

 

(3) Změny této smlouvy je možno provést jen písemně sjednanými dodatky.

 

(4) Smlouva nabývá platnosti dnem svého podpisu oběma smluvními stranami a účinnosti od
1. července 2001.

 

(5) Dnem účinnosti této smlouvy pozbývá platnosti a účinnosti text základní smlouvy o poskytování a úhradě zdravotní péče plně nebo částečně hrazené zdravotním pojištěním, s výjimkou těch částí smluvních dodatků, které upravují financování a úhradu zdravotní péče. xx/

 

(6) Smluvní strany se dohodly, že přílohy k dříve uzavřené smlouvě o poskytování a úhradě zdravotní péče, obsahující kopie základních dokumentů osvědčujících oprávnění k činnosti, jakož i druhy, rozsah a seznam výkonů poskytované zdravotní péče, schválené revizním lékařem ZPŠ v závislosti na kvalifikaci, personálním, technickém a prostorovém vybavení zdravotnického zařízení budou akceptovat a budou vedeny jako přílohy č. 1 respektive 2 a 3 této smlouvy. Pokud došlo na straně zdravotnického zařízení ke změně, zavazuje se toto obratem předmětné přílohy aktualizovat a spolu s touto smlouvou doručit v kopii ZPŠ.

 

(7)   Smluvní strany se dohodly, že bude-li v souvislosti se zajištěním vytváření jednotných podmínek při shodném, či srovnatelném plnění, v souladu se zvláštním právním předpisem[7], upravena dikce vyhlášky č. 457/2000 Sb., kterou se vydávají rámcové smlouvy, upraví vzájemný smluvní vztah v souladu s platnou legislativou formou dodatku k této smlouvě.

 

 

V Mladé Boleslavi dne ..................................... V ............................................ dne .........

 

 

 

 

 

 

 

.......................................................................... .................................................................

 

Ing. Darina Ulmanová Zdravotnické zařízení

ředitelka ZPŠ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x/podle druhu zdravotnického zařízení

xx/v případě již dříve uzavřené smlouvy

 

 



[1]) Vyhláška č. 49/1993 Sb., o technických a věcných požadavcích na vybavení zdravotnických zařízení, ve znění pozdějších předpisů.

[2]) Vyhláška č. 343/1997 Sb., kterou se stanoví způsob předepisování léčivých přípravků, náležitosti lékařských předpisů  a pravidla jejich používání.

[3]) Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění zákona č. 117/1994 Sb. a zákona č. 227/1997 Sb.

[4]) Například zákon č. 123/2000 Sb., o zdravotnických prostředcích a o změně některých souvisejících zákonů.

[5]) Zákon č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízení a o výkonu rozhodčích nálezů.

[6]) Zákon č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů.

§ 20 f a násl. zákona č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

[7] Zákon č. 63/1991 Sb., o ochraně hospodářské soutěže, ve znění pozdějších předpisů